Barnvakt = balett och egentid


När jag fyllde år fick jag biljetter till Svansjön. Så ikväll var Davids syster Miriam barnvakt åt Noomi. Det var första gången vi hade barnvakt åt henne. Om man bortser från några enstaka gånger då vi lämnat Noomi hos Davids mamma i någon timme för att åka och storhandla osv. Så det var lite blandade känslor för mig. Superexalterad över att äntligen få gå på en balettföreställning, samtidigt som jag var supernervös över hur det skulle gå för Noomi. Hon är jättelugn med andra människor, så jag var inte ett dugg nervös för det. Men däremot så helammar jag henne fortfarande och med tanke på att vi inte fått igång flaskmatningen ordentligt ännu, så var jag lite orolig för att hon skulle bli panikhungrig där hemma! Men allt hade gått hur bra som helst, hon hade fått ätit lite banan och sedan somnat.

Vad gäller föreställningen, var både jag och David överens om att vi hade förväntat oss lite mer klassisk tåskobalett. Men vi tyckte ändå att den var bra. Speciellt kul var det att få komma iväg bara vi två för att umgås och prata lite. 


Kommentera inlägget här: