BALMAINATION

En gång om året släpper HM en kollektion i samarbete med en känd designer - i år var det Balmain! Redan i våras när nyheten släpptes, utan att ha en aning om hur kollektionen skulle se ut, bestämde jag och Miriam att vi skulle vara på plats och köa. Miriam tog ledigt från jobbet och jag planerade hur och vart jag skulle parkera barnvagnen samt hur jag på ett säkert sätt skulle bära Noomi bland alla shoppinggalna kvinnor! 
 
När vi sedan kom på plats 09:00, vilket vi trodde var en hel timme innan portarna skulle öppna. Ser vi hur folk rusar in i butiken. Vi förstår ingenting, men frågar en vakt vad som händer. Han förklarar lugnt och sansat att butiken just idag öppnade 09:00. Men va? Hur kunde vi missat detta? Paniken han fick se i våra ögon går nog inte att föreställa sig. Miriams långa hårsvall försvann in i den hysteriska folkmassan direkt och jag och Noomi blev ståendes där och visste inte riktigt hur vi skulle bete oss. Det kändes inte säkert för henne någonstans, butiks personalen var snälla och försökte hjälpa till så gott de kunde, erbjöd sig hålla lilla Noomi men även att gå och leta efter det jag önskade. Ca 15min senare kommer Miriam ut med i princip allt vi hade tämkt att vi skulle ha - vilken krigare alltså! När det gäller shopping finns det nog ingen som slår henne på fingrarna! 
 
Så med ett stort hål i plånboken men med väldigt mycket shoppingadrenalin i kroppen gick vi därifrån. För att några timmar senare bränna nästan lika mycket pengar till efter en sväng på biblioteksgatans butik COS. Man badar tydligen i pengar som mammaledig? Nähä, nej så är det verkligen inte och det kommer nog bli ett jävla liv på David sen när han hittar kvittona! 
 
Största elogen går ändå till Noomi som hängt med på diverse saker hela dagen utan de minsta gnäll. Vi är verkligen så lyckligt lottade med vår lilla ängel. ♡
 
 
 
Kommentera inlägget här: