Att sova i eget rum

Det här med att sova i eget rum. Innan det att Noomi föddes så var det så viktigt för mig att göra iordning i hennes rum. Jag möblerade om både en och två gånger. Bäddade rent. Hängde upp tavlor, tog bort tavlor och hängde upp de igen. Ja, ni fattar - allt skulle vara perfekt tills det att hon skulle komma! Hon är nu snart fem månader och de enda gångerna hon är där inne är ni vi byter blöjor. Men sen igår var det dags, Noomi skulle få sova i egen säng i sitt rum. 
 
När vi kom hem från BB hade vi tänkt att hon bara till en början skulle sova i vårt sovrum. Sen skulle vi så smått öva på att få henne till att sova i eget rum. Vi köpte en mosekorg att ha bredvid vår säng så länge. En sån där på stativ som skulle tåla upp till 8kg, vilket kändes milslångt bort när vi kom hem med en 3,5kg Noomi. Nu väger hon strax över 7kg utan att jag ens hunnit blinka.
 
Så igår efter sista matningen bäddade vi för första gången ner henne i sitt egna rum. Det tog en liten stund för henne att somna, men efter lite Lotta på Bråkmakargatan uppläst av Astrid Lindgren kom John Blund. Jag var så löjligt nervös och gick in och kollade till henne flera gånger, det kändes också väldigt tomt inne hos oss. Men när jag väl somnade har jag aldrig sovit så gott på de här senaste fem månaderna. Vår lilla solstråle sov genom hela natten och vaknade sedan 06:40 utvilad och überglad! 
 
 
 
Nina:

Åh herregud vad skönt? Inte ens Anton sover själv hela natten på sitt rum

Svar: Ja, men hon har verkligen varit jätteduktig! :) inatt vaknade hon dock 04:30, men det var inte så farligt ändå :)
johanna hollstrand

Nina:

Åh herregud vad skönt? Inte ens Anton sover själv hela natten på sitt rum

Kommentera inlägget här: